När gud stänger en dörr...

De ringde från Din sko och meddelade att jag inte fick jobbet idag. Bajs. Jag har aldrig känt mig så knäckt som jag gjorde då. "Fast i vårdträsket föralltid, kommer aldrig få något annat jobb, jag kommer sluta här, kanske ger upp allt, hoppar av utbildningen och blir vårdbiträde på heltid...kan nog inte bli något annat". Ungefär så kände jag mig.

Hursomhelst, efter lite upp-peppning av A (älskling, vad skulle jag göra utan dig?!?) har jag insett att jag nog helt enkelt var för cool för jobbet.
Well, när gud stänger en dörr öppnar han onekligen en annan. Jag ska få skriva för 019 campus! Fick precis ett mail från redaktören och han vill att jag ska skriva en intervju med killarna som jobbar med festivalborg. Till på måndag. Hjälp. Jag tackade ja förstås!

Det bästa var nog dock att jag också hade fått mail från NA:s feature-chef eller något sånt. Hon skrev bara att jag skulle ringa henne omgående. Så nu kanske jag får börja blogga på
na.se! Äntligen börjar mina ansträngningar pay off. Wonderful!


Kommentarer:
Postat av: Kim

Jaha ja... Här tacklar vi oskyldiga lantisar ser jag...

Någon borde kolla på Rötter snart tror jag =)

När kommer ni storstadsmänniskor och hälsar på då?

PS medtag stövlar (lerigt på landet vet ni) DS

2007-01-21 @ 18:14:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits