personlig assistent sökes

Ibland skulle jag vilja ha en personlig assistent. Nu menar jag inte att jag har så nedrans mycket att göra (ska sluta antyda det som jag gjorde i ett inlägg häromsistens, om sanningen ska fram lever jag slackerliv just nu - och jag gillar det). Nej, vad jag menar är att det skulle vara skönt att ha någon som tog hand om de där tråkiga fixargrejorna. Som att ringa till vårdcentralen (som givetvis har en jävla telefontid som man aldrig lyckas passa, dessutom har de ett "ringa-upp-system" som gör att man måste gå upp kl jäkla 7 för att överhuvudtaget få en telefontid).  
En annan typisk grej som skulle tillfalla assistenten är att hålla reda på personliga koder. Jag vet inte hur många olika koder till CSN-sidan jag har haft under min livstid.

Däremot, skulle jag lätt ta hand om sortering och organisering av papper och dylikt. Jag älskar att rensa!
Gjorde det idag på mitt lilla "kontor". I love my kontor! Jag känner mig som en busy journalist där jag sitter vid mitt skrivbord och skriver (läs bloggar). Runtomkring mig ligger det papper, tidningar, böcker, listor och små anteckningböcker fyllda med ideér.

Idag skrev jag en köplista till IKEA

1) Tre förvaringslådor. En till brev och vykort, en till "minnesgrejor" (typ biobiljetter och sånt, just nu ganska mycket grejor från USA) och en idélåda. Jag blir helt pirrig av tanken på min idélåda. Här ska jag samla allt sånt som ger mig inspiration.
2) Gardiner. Färdigsydda såklart.
3) En stor och mysig växt
4) En anslagstavla till alla listor. Listor är mitt kall här i livet. Without them I would not be anything.
5) Tidningsställ att sätta på väggen där jag ska lägga i alla mina glassiga magasin.

Förutom IKEA-listan är mitt bästa drag just nu att läsa två böcker. Samtidigt (inte bokstavligen såklart).
Jag inbillar mig att om jag läser två böcker samtidigt får jag dubbelt så många böcker lästa ( ologiskt? kanske). Vitsen med det hela är att hålla på med en lättsam och en lite tyngre. En chick-lit och en reflekterande djup. På så sätt kan man välja efter humör. Perfekt!

Just nu är det  "det är 1998 och har precis börjat snöa" av
Sigge Eklund (som slutade blogga i augusti upptäckte jag nyss! ) och "Å andra sidan" av Marian Keyes (var såå längesen jag läste ngt av henne, känns som i another lifetime). Marian Keyes passar perfekt för hemtjänstraster.

Kommentarer:
Postat av: Anders

Trodde att jag var din personliga assistent. ;) Jag kommer och hämtar dig sen. :)

2007-01-12 @ 13:11:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits