Emmaischinateatern

Hade jordens bästa emmaisledigdag igår.

Började med att jag hade klädmarathon med mig själv & min garderob. Min garderob är sjukt liten och innehållet sjukt stort. Det går inte riktigt ihop. Jag hittar inte en singla pinal längre. Så jag bestämde mig för att göra en sån där garderobsgenomgång. Inte rensning. Nejnejnej. Här slängs inget. Jag lever nämligen efter devisen att allt (nåja, det mesta) går att använda i rätt kombination. Istället mixade jag & matchade. Det var grymt. Som att shoppa i sin egen garderob liksom. Jag hittade massvis med plagg jag inte ens kom ihåg att jag ägde. Härliga tider!

Efter det tyckte jag att jag var värd lite mat så jag lagade linsgryta med ris (var det enda som fanns hemma, rätt ok ändå, men A vägrade ta som matlåda idag, bortskämda jävel). Sen ringde Hanna och vi gick och fikade på mysigaste fiket på Swedenborgsgatan, KA:s café.

På kvällen vankades det fest. Först lite käk hos Emma i Gamla stan med henne, Emelie och Sara. Sen drog vi vidare till Lotta i Sofo. Lotta har JORDENS finaste lägenhet. Skulle lätt platsa i ett inredningsmagasin. Synd att jag inte har någon kamera för annars hade jag fotat varje vinkel och vrå. Det tuffaste är att hon har gjort allting själv. Målat, fixat köket - allt.
Ernst skulle sätta i halsen på stört om han fick sett.

Hos Lotta drack vi rosé (jag hade slagit till på mousserande rosé för variationens skull, efter otaliga somrar med Pearl Rose börjar det bli lite uttjatat..) och åt lite till. Först Ica:s färdiga pizzor. Riktigt goda och kostar endast en tjuga för en stor en! Sen var det någon som jobbade på kondis och kom med bakelser.

Utgång blev inte på F12 som tänkt (för lång kö, men jag träffade min bästa Barcelonabundis utanför,  självaste Soulie sunshine herself, har inte sett henne på år & dag) utan Chinateatern som var det bästa på väldigt länge. Vi dansade svetten ur oss till RnBig electro. Det var sjukt bra stämning, alla var glada. Vi lekte med skumgummistavar och fuldansade.

Idag har jag också varit ledig. Men seg. Trots detta hjälpte jag Maja att slinga håret till hennes Jazzfestivalsdate. Har alltid haft lite svårt med sånt som har med hår att göra. Kan inte ens plattånga håret på mig själv men jag tror hon blev nöjd.

Nu ska jag och A gå till utkiksplatsen, svärma, titta ut över riddarfjärden och äta godis. Livet är en fest och jag är ta mig tusan bjuden.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits