Fredrik Strage, ett geni

Om än lite tråkiga men mysiga dagar blev det inte i Örebro. I tisdags var pappa förbi, på väg till farfar, vi åt lunch och jag gick på Kavalkad och jag fick en födelsedagspresent i förskott. Anders har jobbat hela dagarna, han har gått upp vid fem och pussat mig hejdå och sen har han somnat i mitt knä framför tv:n på kvällskvisten. Så himla fint. Förutom att plugga har jag hunnit dricka te hos Åsa en sväng, gått på promenad med Klara och ätit sushi. En sån himla höstig känsla har infunnit sig och jag både gillar den och inte gillar den. I eftermiddag åker jag hem till Åsögatan och då jag inte varit där på över en vecka är det med längtan. Ikväll är det 080808-festen och det är meningen att vi ska ut och dansa men det kanske blir så att man regnar bort istället.

Igår kunde jag inte sova för att några LAN-kids spelade tv-spelsmusik på högsta volym i huset mittemot. Jag låg uppe och läste "Fans" istället, om Hamstergirls vars hela tillvaro kretsar kring Westlife, om holländaren Geert som blev ihop med Agneta i Abba och om psyksjuke Lena som brände ner Evert Taubes sommarstuga. Så himla bra bok och jag har fattat att Fredrik Strage är ett geni!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits