Vi drog till malmö, nu regnar det och jag är inte van vid att ha tråkigt

Jag och Matilda drog ner till Skåne och Malmö för att hälsa på Malin och gjorde sånt man ska göra i där, det vill säga: kollade in Rosengård, förundrades över skånska företeelser ( gräddbullar?!?), åkte buss, badade vid Turning Torso, åt chips och drack vin i mängder, gick på Tjallamalla, var på förfest hos Maria Peltola, dansade svetten av oss på Debaser och tog en heldag i Köpenhamn där vi givetvis åt sån där röd korv, fikade största chokladwienerbröden, gick på Ströget, tittade på mysiga och färgglada hus och hamnade till slut i ett suspekt område (givetvis var det jag som hade läst om att det var hippt och trendigt, det händer alltid mig) där vi drack öl.

Efter att inte ha lyckats ta mig till Göteborg är jag nu i Örebro där himlen är grå och regnet strilar ner. Det är bara jag och hunden hemma och jag har insett hur dålig jag är på att ha tråkigt. Börsen är väldigt tom på riksdaler och jag måste skriva uppsats. Det är väl lika bra att vädret är kasst men det här är verkligen ovana för mig. Hela sommaren har varit ett flöde av utgångar, parkhäng, vinkvällar ( i lördags insåg jag att jag var inne på sjunde kvällen i rad...) och allmänt schysst hang-around. Det ska liksom alltid hända något i min värld. Men det gör det inte nu.


Kommentarer:
Postat av: Malin

gräddbullar is the shit! :D

2008-08-05 @ 13:56:27

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits