jag är trött

Kom på häromdagen att det är första julen på typ fem år då jag inte jobbar någon utav mellandagarna. Dock har jag inte lika lång ledighet som de flesta 9-5-folk då jag skrivit upp mig på massor av dagar på Infopaq . Mitt sista studiemedel stundar så det var bara att bita i det sura äpplet. Men jag är iaf ledig 5 dagar i sträck och med tanke på hur ledig jag var i somras går det ingen nöd på mig. Bara lite. Jag är trött. Senaste veckorna har bara tuggat på och det är lite skrämmande när man knappt minns om man har haft roligt eller inte. Det har bara liksom varit en massa saker...hela tiden. Ska bli skönt att komma hem till mamma och pappa och typ bara läsa och äta.

Igår såg jag och Anders De ofrivilliga (bra) på bio, ikväll ska jag på fest och imorn söndagsjobbar jag. Idag fick jag den där julklappsångesten som jag förra veckan påstod att jag inte hade. Det var asjobbigt på stan. Kände att jag blev min mamma, helt trött och stressad. Folk och saker överallt. Mest onödiga saker dessutom. Gick in på ilandsnästet Designtorget och jag kände bara hur onödigt allting var. Och det mest ironiska är att det känns som samma folk som förespråkar ekologisk mat också är de som handlar de där meningslösa grejorna på Designtorget.  Sen gick jag till Presstopp men där hittade jag mest
julklappar till mig själv. Ni ser,jag är inte ett dugg bättre. Absolut inte.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits