Phi Phi

Efter en lang resdag ( forsenad taxi som kordes av en 16-arig flicka i 100 km/h pa jordens skraltigast vagar, vi trodde var sista sekund var kommen, tva olika batar och tre bussar) kom vi fram till Ko Phi Phi pa eftermiddagen.
Phi Phi Island, turistparadis tillika svennehal ,innehar alla ingredienser: svenska kottbullar & lopsedlar ( Maud Olofssons sekreterare skot ett radjur eller hur var det nu?!)  krimskramsforsaljning och kilometerlanga rader med solstolar pa stranden. Vi saknar Koh Tao lite men tycker anda att det ar ratt mysigt har. Det ar inte charter ala Magaluf eller ens i narheten av Koah San Road. Ko Phi Phi innehar nagon slags pittoresk myskansla som vi gillar. Vi koper blabarsmunkar for 2 kr pa det lilla bageriet, sitter pa bokbytarcaf'eet och zippar iskaffe da vi inte ligger och steker oss pa den vita sanden. Pa ostra sidan var det en slang av regnperiod, har ar det galet varmt. Dock ar det ocksa dyrt sa vi blir inte jattelanglivade har. V betalar dubbelt sa mycket for vart rum minus havsutsikten som vi alltid forut har haft. En middag gar pa 40 kr istallet for 20. Som tur ar har Topshop pumpat in dubbelt sa mycket semesterersattning pa mitt konto an vad jag vantat mig. Helt okej.

Imorgon ska vi ut pa snorkeltur, har vi tur kommer vi se minihajar. Vi ska ocksa kolla stranden fran "The Beach".
For ovrigt borjar Thailandvistelsen lida mot sitt slut. Om bara 4 dagar aker vi tillbaks till Bangkok. Det ar sorg. Ren och skar sorg.


Kommentarer:
Postat av: Malin

ah sa mysigt det verkar! vill ocksa!! varme - ja tack!!

vilket land bar det av till sen? och nar ar det egentligen du kommer hem? kanns som att jag kommer till sverige innan du:) aker hem 28:e mars, snart snart. lite skumt far jag saga, men ratt trevligt. sokte ett jobb i stockholm som jag verkligen vill ha! hoppas hoppas! annars ar jag ratt sugen pa malmo med. egen lagenhet och KATT. haha...

sitter pa jobbet och degar, har inget att gora.. eller orkar inte iaf. slutar im, pa fredag drar jag till holland, mini az reunion.. fun fun. du var ju dar forra aret, you like?

miss you, hoppas vi kan ses lite oftare sen nar vi bor i samma land igen! puss!

2008-02-27 @ 17:36:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits