det finns effektiva dagar och så finns det mindre effektiva dagar

Idag har varit en sådan. En mindre effektiv alltså. Jag gick inte upp förrän halv 12. Sen har jag skrivit fem meningar på uppsatsen här, sju meningar där, skickat in en ansökan, ringt viktiga samtal, surfat, pratat med Academic Work och så vidare.

Academic Work ringer stupp i ett. Jag gjorde tydligen ett bra intryck på intervjun för de vill boka mig för nya jobb hela tiden. Imorgon ska jag vara med på ett event åt Gudrun Sjöden. Spring runta i Gamla stan och dela ut flygblad iförd butikens kläder. Känns lite märkligt att jag ska klä mig som mamma, det kommer kännas så stort och färgglatt. Fast på fel sätt liksom.

Igår var jag på Kalmars med Annika och Ellinor. Först spelade Ellinor på Eko-kafeét men Annika hade givetvis sagt fel tid åt mig så jag kom en timme försent och missade allt. Kalmars var okej. Lite glest med folk, Oh JaysDJ:n spelade electro på övervåningen, någon annan spelade på nedervåningen. Sen spelade ett band och vi försökte hela tiden klura ut om det var playback eller ej. De märktes att de lyssnat mycket på The Knife men det var helt okej. Fast det roligaste var helt klart att härja. Vi har en grej som vi gör, jag & Annika, när vi blir lite fulla. Vi springer runt och fångar in folk i Bro- bro-breja-style liksom. Igår fångade vi in folk och sen tvingade vi dem att bilda ring med oss och fånga in ännu fler. Vi väljer oftast ut människor som ser lite vilsna eller coola ut. Fast coolingar kan vara ganska trista, antingen blir de sura eller översmickrade och dansar typ sexigt i ringen. Jag vet att hela grejen låter rätt nördig. Det är en typisk sak som typiskt käcka människor skulle göra. Typ overalls-folk. Men eftersom vi är coola och har fodral, knut och converse kommer vi liksom undan med det.

Nu ska jag fika på stan med Elin.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits