var dag är som en gyllene skål till brädden fylld med vin, så drick min vän, drick sol & doft ty dagen den är din

Idag tog jag ledigt från uppsatsen. Skönt. Hade visserligen någon slags handledning imorse men eftersom inte handledaren ifråga hade läst igenom mitt alster (givetvis utmålades det som mitt fel) måste jag träffa honom imorgon igen. Sicken tur för honom att jag bestämt mig för att åka hem på lördag och inte imorn.

Anders fyllde 24 idag. Så nu är vi lika gamla. Vi firade med hemmagjord smörgåstårta ( den var iaf god..) och cava på en filt mitt bland ängsblommorna på stora holmen. Stora holmen, barnens ö även kallad, är inte särskild stor men det kändes ändå som att vi var ensamma i i världen där vi låg och svärmade.

Jag gillar verkligen den här tiden på året. Det ligger en sån härlig förväntan i luften och det känns fortfarande som att jag snart ska få sommarlov även om jag givetvis inte haft det på åratal. Men jag vill åka till Uppsala och känna't för det är liksom inte riktigt samma sak någonannanstans. Jag vill se skrapankidsen vit&grönmålade inför skrapan-katte-kampen och alla uppklädda treor som ska på studentskiva. Det framkallar så pirriga och glada känslor hos mig.

Men Örebro är också bra. Ikväll när Anders åkte på fotbollsmatch gick jag på kvällsöppet på Myrorna ( öppet till kl 19). Hade glömt bort hur bedårande Myrorna är i Örebro. De spelade dansband och jag var den enda som var där. Och det mesta som finns är så sabla fult så man knappt kan tro det. Men sen hittar man de där guldkornen. Vilken lycka!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits