lugna dagar tar vid

Efter att ha flängt sedan i början av juni och inte varit hemma en hel vecka sedan dess har lugnet tagit vid. Flera av vännerna är på semester vilket vid närmare eftertanke är rätt skönt. Jag försöker minska på den ständiga planeringen och istället leva i nuet. Med Anders tar jag ett spontant glas vin på Mosebacke i solen sen cyklar vi tillsammans genom stan. Det är lycka. Dagen därpå ringer han när jag sitter på kontoret. Han är alldeles utanför, har klippt sig. Jag går ner och tittar, följer med på Weekday. Hamnar på 75%-rea och köper en klänning för 70 kronor. Det är också lycka. Vi pussas hejdå och jag går tillbaks till kontoret. Försöker vara effektiv inför deadline och lyssnar på Empire of the Sun. Fint.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits