bokspaning

Med tanke på det ständiga snicksnack om tv-serier jag sysslat med på sista tiden är det lätt att tro att jag inte gör något annat. Och ja, HBO är min bästis jämte dvd-boxen och surfthechannel.com. Mina egna sweethearts är Gossip Girl och Mad Men (om nu någon hade missat det) medan jag och Anders riktat in oss på krigsdrama i Band of Brothers och påföljande the Pacific. Sen planerar jag att hugga in på Brooklynserien Bored to Death samt äntligen se samtliga säsonger av 90-talskultserien Twin Peaks. Jag är lite sugen på att dra igenom alla O.C-avsnitt också men undrar om det kanske är lite för tidigt för det?

Well. Det här inlägget skulle egentligen handla om böcker så att alla skulle förstå att jag faktiskt fortfarande läser sådana. Eller i alla fall har ambitionen.

På min bokönskelista står nu följande titlar:



70-talets epicentrum i New York enligt Patti Smith. Ja tack.



Den ypperligt eminenta Vi läser lovordade dessa alster hårt i sitt senaste nummer. Jag tror dem.



Övrigt som står på tur:
För upptäckargenen, äventyrslustan och reseönskningar: alla av Jenny Diski
För andligheten: Hur viktigt är det att vara lycklig? av Bengt Brülde.
För Japankunskapen: Underground av Haruki Murakami.
För Berlininspirationen: Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits